بنياد دفاع از دموكراسي (Foundation For Defense Of Democracies)

مقدمه و طرح موضوع
بنياد دفاع از دموكراسي (FDD) اتاق فکر و اندیشکده سیاسی آمريكا است که نقش مهمی در شکل گیری سیاست خارجی واشینگتن در قبال ایران دارد و متولي اصلي پروژه نفوذ در ج.ا.ايران میباشد، به همین دلیل تمرکز فعالیت‌های آن بر امنیت ملی و سیاست خارجی ج.ا.ایران است. مأموريت اصلي اين بنياد در ايران سياستگذاري و راهبري پروژه نفوذ است. اين بنياد براي نفوذ در مراكز تصميمساز و تصميمگيرِ ج.ا.ايران مأموريت خود را به ترتيب اولويت در ۴ حوزه اقتصادي، سياسي، نظامي و فرهنگي بهطور همزمان آغاز كرده است. يعني اولويت اول آن «تروريسم اقتصادي» در ج.ا.ايران است.
تجزیه و تحلیل
بنياد دفاع از دموكراسي بهترتيب اولويت در ۴ حلقه امنيتي بهشرح زير در داخل ج.ا.ايران پروژه نفوذ را مديريت مينمايد:
الف- نفوذ اقتصادي: (دوگانه معيشت- حفظ نظام)
باوجود کاهش شدید نرخ ارز، اما هنوز قيمت كالاهاي اساسي، اجناس و ساير خدمات كاهش نيافته است. علت اصلي آن فعاليت شديد اين بنياد در داخل ج.ا.ايران با استفاده از عناصر نفوذي است. بنابراين علاوه بر مشكلات مديريتي، عناصر نفوذي هستند كه مانع از كاهش قيمت در ساير حوزهها ميگردند. بنياد دفاع از دموكراسي با نفوذ در دستگاههاي دولتي و مديريتي و تقرب به عناصر و افراد خاص و حساس مثل مديران ارشد، آقازادهها، بيوت برخي از مراجع و ائمه جمعه فساد اداري و اقتصادي را در داخل ج.ا.ايران نهادينه نموده و دامنه آن بقدري گسترده شده كه متأسفانه دامنه قوه قضائيه را هم گرفته است. مصاديق و نمونههاي بارز اين مفاسد طي ۳ سال گذشته بيسابقه بوده است. سوءاستفاده از ارزهاي دولتي براي واردات كلاهاي اساسي، تعطيلي بيسابقه كارخانجات، بيكاري كارگران، اغتشاشات كارگري و صنفي ايجاد شده در داخل كشور و تورم و ركود پايدار كه زندگي شخصي خانوادهها و مديريت اصلي سازمانها را با چالش جدي مواجه نموده، از پيامدهای اصلي نفوذ اقتصادي اين بنياد بهاصطلاح دموكراسي است. با توجه به موارد بالا و ضعف مديريتي موجود در بدنه دستگاههاي دولتي ميتوان ادعا نمود كه اين بنياد در حوزه نفوذ اقتصادي موفق عمل كرده است.
ب- نفوذ سياسي: (دوگانه مذاكره- مقاومت هستهای و دوگانه دولت- نظام)
نفوذ سياسي بنياد دفاع از دموكراسي در داخل ج.ا.ايران بقدري زياد است كه باوجود اينكه مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي) بارها فرمودند كه مذاكره با آمريكا سم است و مذاكره نميكنيم اما هنوز برخي از دولتمردان و سياسيون بدنبال مذاكره با كدخدا هستند. رعايت نكردن خطوط قرمز اعلامي توسط مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي) در برجام توسط دولت، تصويب لوايح «سي اف تي»- «اف اي تي اف»- «پالرمو» و «سند ۲۰۳۰» از مصاديق عيني نفوذ سياسي در دولت بهشمار میروند. بهطور خلاصه شدت نفوذ سياسي بنياد دفاع از دموكراسي در دولت و برخي از خواص، تصميمسازان و تصميمگيران بقدري زياد است كه تنها راه برونرفت از مشكلات موجود را مذاكره و تعامل با آمريكا ميدانند. چنانچه مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي) شخصاً مانع از نفوذ سياسي آمريكا نميشد، برجامهاي ۲و۳و۴ و اليآخر پيامد اصلي نفوذ سياسي اين بنياد بهاصطلاح دفاع از دموكراسي ميشد. با توجه به موارد بالا و آمادگی دولت برای انجام مذاکره ميتوان ادعا نمود كه اين بنياد در حوزه نفوذ سياسي موفق عمل كرده است. البته موفقيتهاي این بنیاد با مقاومت و هوشیاری مقام معظم رهبری (مدظلهالعالي) با بنبست مواجه میگردد.
ج- نفوذ نظامي: (دوگانه مقاومت- معيشت دوگانه موشك- معيشت)
بر اساس آمار رسمي قوه قضائيه طي سه سال گذشته ۱۷ نفر به جرم جاسوسي از مراكز نظامي دستگير و تحت تعقيب قضايي قرار گرفتهاند. علاوه بر نفرات بالا كه توسط دستگاه قضايي جلب شدهاند، افراد ديگري هستند كه تحت كنترل و تعقيب سازمانهاي اطلاعاتي و امنيتي نيروهاي مسلح هستند كه به علت محرمانه بودن آمار و ارقام آنها تا كنون ذكر نشده است و اين آمار آشكار و پنهان از سه سال گذشته تا كنون بيسابقه بوده است. پس از پيروزي انقلاب اسلامي و پاكسازي حزب توده از بدنه ارتش، طي سه سال گذشته آمار جاسوسي از مراكز نظامي به اين حد نبوده است. جاسوسي از تأسيسات صلحآميز هستهاي و سايتهاي موشكي در پوشش محيطزيست، سرقت اسناد محرمانه ودجا، نفوذ و جاسوسي در مراكز هستهاي و موشكي، جاسوسي در حزبا… از مصاديق نفوذ نظامي بنياد بهاصطلاح دفاع از دموكراسي است. با توجه به موارد بالا و تداخل وظايف سازمانهاي اطلاعاتي و امنيتي ميتوان ادعا نمود كه اين بنياد در حوزه نفوذ نظامي موفق عمل كرده است.
د- نفوذ فرهنگي: (دوگانه آزادی- اجبار دوگانه فرهنگ غربي- اسلامي)
رسانه ملي ايران با برندنمايي سلبریتيها بهترين ابزار براي نفوذ فرهنگي بنياد دفاع از دموكراسي است. نفوذ فرهنگي بقدري زياد شده است كه رسانه ملي طي يك برنامه ناخواسته و ازپيش طراحي شده، در حال اسطورهسازي از سلبریتيها ميباشد. در اين راستا بقدري موفق عمل نموده است كه اغلب سلبریتيها داراي محافظ شخصي و باديگارد هستند. بيحجابي در خودروها و كشف حجاب در اماكن عمومي بهخصوص پاركها، سگگرداني در اماكن و خيابانها، فراموش شدن امر به معروف و نهي از منكر، پوششهاي نامناسب آقايان و خانمها، اسطورهسازي از هنرپيشهها، ورزشكارها و افرادي كه معاند و مخالف نظام و نهادهاي انقلابي هستند از مصاديق نفوذ فرهنگي بنياد بهاصطلاح دفاع از دموكراسي است. با توجه به موارد بالا و تداخل وظايف دستگاهها و سازمانهاي متولي فرهنگ ميتوان ادعا نمود كه اين بنياد در حوزه نفوذ فرهنگي موفق عمل نموده است.
نتیجهگیری
بررسی عملکرد بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی‌ها نشان می‌دهد که این بنیاد، اندیشکده محسوب نمی‌شود بلکه سازمانی است که در پوشش اندیشکده به صورت روزمره در حال طراحی و تشویق «تروریسم اقتصادی» و اعمال خصمانه دولت آمریکا علیه مردم ایران است. این بنیاد از طریق عملیات جهانی رسانهای، به آسیب پذیرترین نقطه‌های ایران مثل «اقتصاد و معیشت» مردم حمله میکند. اعضای وابسته با آن به اسم استاد دانشگاه یا خبرنگار بار‌ها به صورت رسمی وارد کشور شده و اطلاعات مورد نیازشان را در پوشش‌های مختلف جمعآوری و در اختیار آمریکا قرار داده اند. سایر اقدامات خصمانه این بنیاد علیه ج.ا.ایران عبارتند از: تولید و انتشار دروغ، تشویق، مشورت، لابیگری و کارزار تبلیغاتی منفی در داخل و خارج از کشور. بررسی عملکرد این بنیاد بیانگر این است که پروژه نفوذ را در حوزههای اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی بهخوبی و با موفقیت انجام داده است.

2 پاسخ به “بنياد دفاع از دموكراسي (Foundation For Defense Of Democracies)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *